zaterdag 12 april 2008

Humor en zorg

Tijdens mijn stages en werk heb ik regelmatig de werking van humor in de zorg kunnen zien. Zowel bij zorgvragers en zorgverleners. Het werkt relativerend en bemoedigend en brengt de lach in de dag. En het blijkt ook nog eens gezond te zijn en voor kinderen pijnstillend te werken.

Op de site van Nursing is er het nodige over te vinden en volgens McClosky is het een echte verpleegkundige interventie.

Ex-verpleegkundige en cabaretier Marcellino Bogers schreef er een boek over, hij noemt humor "goud in de handen van de zorg"

Maar ook onze medemens op leeftijd kan bijzonder geestig uit de hoek komen; van een client kreeg ik de volgende 'uitvaartenquete'. Ik vroeg of ik het op het blog mocht plaatsen en zie hier het resultaat. Wellicht een beetje morbide her en der, maar het duurde even eer ik bij was gekomen:

(klik op de afbeeldingen voor een grote versie)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten